Zapytanie ofertowe pn.: "Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ozimek w roku 2021".
I. ZAMAWIAJĄCY:
Zamawiającym jest Gmina Ozimek reprezentowana przez Burmistrza Ozimka.
Adres Zamawiającego
Urząd Gminy i Miasta
46 – 040 Ozimek
ul. ks. Jana Dzierżona 4 B
Tel. 77 46 22 800 fax. 77 46 22 811
Godziny pracy urzędu: Poniedziałek: 7:30 – 17:00, wtorek – czwartek: 7:30 – 15:30, piątek: 7:30 – 14:00.
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA oraz INFORMACJE o CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM:
Przedmiotem zamówienia jest usunięcie wyrobów zawierających azbest z 2 budynków gospodarczych / wiat /domu oraz 10 pryzm znajdujących się na nieruchomościach zlokalizowanych na terenie Gminy Ozimek. Łączna ilość wyrobów azbestowych przewidywanych do:
- Usługa kompleksowa (demontaż płyt azbestowych z dachów budynków gospodarczych / wiat, załadunek, transport, rozładunek i utylizacja) - łączna przewidywana powierzchnia dachów i elewacji do zdjęcia 58,00 m2 , ok. 0,87 Mg.
- Usługa niepełna (załadunek, transport, rozładunek i utylizacja płyt azbestowych), przewidywana ilość płyt luzem 709,00 m2 , ok. 10,64 Mg.
- Łączna ilość wyrobów azbestowych planowanych do utylizacji wynosi 767,00 m2 ,
ok. 11,51 Mg. - Wykaz nieruchomości, na których należy wykonać prace objęte Zamówieniem zawiera Załącznik Nr 1.
- Zadanie winno być zrealizowane:
a) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649)
i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. nr 162 poz. 1089);
b) przez wykonawcę posiadającego zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa
w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779) – o ile wystąpi zbieranie odpadów;
c) przez wykonawcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779)
lub
przez wykonawcę, wpisanego do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779);
d) Wykonawca winien deponować odpady celem unieszkodliwienia na składowiskach posiadających decyzję zezwalającą na prowadzenie instalacji składowania odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
- Zamawiający będzie wymagał:
a) zgłoszenia (co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) przez Wykonawcę zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu:
- organowi nadzoru budowlanego,
- okręgowemu inspektorowi pracy,
- państwowemu inspektorowi sanitarnemu,
b) przedstawienia do weryfikacji zgodności kopii kart przekazania odpadu z okazanymi w oryginale; na karcie przekazania odpadu powinno zostać określone:
- dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów (składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające pozwolenie zintegrowane na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest),
- dokładne dane gminy (nazwa gminy, adres), z której były odbierane wyroby zawierające azbest,
- wyszczególnienie ilości odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości,
weryfikacja zostanie potwierdzona poprzez opatrzenie oryginału karty przekazania odpadu opisem „Zweryfikowałem”, datą weryfikacji oraz czytelnym podpisem lub podpisem i pieczątką osoby dokonującej weryfikacji,
c) potwierdzenia efektu rzeczowego i ekologicznego poprzez spisanie w 3 egzemplarzach protokołu odbioru przez Właściciela nieruchomości, Wykonawcę
i przedstawiciela Gminy Ozimek zgodnego z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2,
d) oświadczenia Wykonawcy realizującego zadanie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (§ 8 ust. 3 RMGPiPS w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest – Dz. U. Nr 71 z 2004 r., poz. 649 i Nr 162, poz. 1089 z 2010 r.) wraz z wykazem nieruchomości, których oświadczenie dotyczy – Załącznik Nr 3.
- Zamawiający zawrze umowę ze zryczałtowaną ceną na wykonanie robót, z klauzulą zmienności ceny w przypadku odstąpienie właściciela nieruchomości od realizacji zadania.
- Do rozliczenia końcowego Zamawiający będzie wymagał:
a) potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest (np. potwierdzenie nadania) organom wymienionym w pkt. 6 a,
b) potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii opracowanego przez Wykonawcę szczegółowego harmonogramu prac,
c) do wglądu oryginał oraz potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię Kart przekazania odpadu z pieczątką składowiska,
d) potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej wykonawcy.
III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od 01.09.2021r. do 30.10.2021 roku.
IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Oferent powinien określić cenę za wykonanie zamówienia na formularzu ofertowym, który stanowi Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego; należy podać cenę ryczałtową za wykonanie całości zamówienia, a także ceny jednostkowe za demontaż, transport
i utylizację 1 m2 pokryć dachowych zawierających azbest oraz za zbieranie, transport
i utylizację 1 m2 materiałów składowanych zawierających azbest. - Do oferty należy załączyć następujące dokumenty:
1) kopię zezwolenia na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779) - o ile wystąpi zbieranie odpadów;
2) kopię zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779);
lub
przez wykonawcę, wpisanego do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021r. poz. 779);
3) kopię decyzji dla właściciela składowiska, zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie;
4) umowę ze składowiskiem posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie;
5) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) formularz ofertowy sporządzony zgodnie z Załącznikiem Nr 4 do niniejszego zapytania,
7) oświadczenie zgodne z Załącznikiem Nr 5 do niniejszego zapytania.
- Podstawą obliczenia ceny jest opis przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca zobowiązany jest do określenia ryczałtowej ceny ofertowej za realizację przedmiotu zamówienia na Formularzu ofertowym.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020r. poz. 1740) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:
§ 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
§ 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.
- Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, a także koszty wszystkich usług i dostaw, bez których realizacja zamówienia byłaby niemożliwa.
- Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających
z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. - Oferta winna być:
- opatrzona pieczątką firmową,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, REGON,
- podpisana czytelnie przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną.
- Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, figurującą w rejestrze lub wypisie z ewidencji działalności gospodarczej;
- Jeżeli oferta, załączniki będą podpisane przez inną osobę niż wymienioną powyżej, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające jego zakres oraz podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy;
- Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane
w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego. - Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:
- Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres: k.kozlik@ugim.ozimek.pl,
- poczty / kuriera lub też dostarczona osobiście do Biura Podawczego znajdującego się
w siedzibie Zamawiającego
do dnia 20.08.2021r. do godz. 14:00.
Ocena ofert zostanie dokonana w terminie do 7 dni.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert zwrócić się z wnioskiem
o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający niezwłocznie zamieści wyjaśnienie treści zapytania ofertowego na stronie internetowej www.bip.ozimek.pl. - Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający poprawi w ofercie: oczywiste omyłki rachunkowe,
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie: www.bip.ozimek.pl w zakładce Przetargi i zamówienia publiczne/zamówienia do 130 000 zł.
VI. OCENA OFERT:
- Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów: Zryczałtowana cena brutto - 100%.
- Kryterium ceny będzie oceniane na podstawie ceny brutto, podanej
w ofercie i przeliczone wg wzoru:
C = najniższa oferowana Cena / Cena badanej oferty x 100
Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów w kryterium: CENA.
VII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem www.bip.ozimek.pl/ zakładka Przetargi
i zamówienia publiczne do 130 000 zł
VIII. DODATKOWE INFORMACJE:
Dodatkowych informacji udzielają: Krzysztof Koźlik – Kierownik Referatu Drogownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska pod numerem telefonu 77 46 22 864, adresem email: k.kozlik@ugim.ozimek.pl oraz Marzena Andrzejewska – Inspektor ds. gospodarki odpadami pod nr tel.: 77 46 22 852, email: m.andrzejewska@ugim.ozimek.pl. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku braku dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
- ZAŁĄCZNIKI:
- Wykaz nieruchomości – Załącznik Nr 1.
- Wzór protokołu odbioru – Załącznik Nr 2.
- Wzór oświadczenia o należytym wykonaniu prac – Załącznik Nr 3.
- Formularz ofertowy – Załącznik Nr 4.
- Oświadczenie – Załącznik Nr 5.
Z up. Burmistrza Ozimka
/-/ Andrzej Brzezina
Zastępca Burmistrza