06.12.2017r. dodano zmianę treści SIWZ i Ogłoszenia o zamówieniu
02.01.2018r. dodano informację o udzieleniu zamówienia
Dyrektor Ośrodka Integracji
i Pomocy Społecznej
ogłasza postępowanie na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
– Prawo zamówień publicznych
na zadanie pn:
„Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Ozimek”
ZAMAWIAJĄCY
NAZWA I ADRES: Ośrodek Integracji i Pomocy Społecznej w Ozimku , ul. ks. Jana Dzierżona 4 B, 46-040 Ozimek, woj. opolskie, tel. 77 462 28 74, faks 77 4651 314.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.ozimek.pl
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Rodzaj zamówienia: usługi społeczne.
- zaopatrywanie w żywność, przygotowanie lub dostarczenie posiłków
- Przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety, w tym jednego posiłku gorącego,
- Dostarczanie posiłku.
- Pomoc przy spożywaniu posiłku.
- Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, służącego podopiecznemu,
- dokonywanie niezbędnych zakupów
- pomoc w uiszczaniu opłat
- pomoc w wykonywaniu codziennych czynności związanych z samoobsługą
- pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, codziennej toalecie, myciu, kąpaniu
- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń
- utrzymaniu w czystości odzieży i bielizny osobistej podopiecznego
- prześciełanie łóżka, utrzymanie w czystości pościeli
- sprzątanie pomieszczeń mieszkalnych używanych przez podopiecznego, mycie okien (przynajmniej 4 razy w roku)
- palenie w piecu w sezonie grzewczym, przynoszenia węgla, wody
- pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych w tym w szczególności zamawianie wizyt lekarskich, zaopatrywanie w leki i środki pomocnicze oraz przedmioty ortopedyczne, pomoc w przyjmowaniu zaleconych przez lekarza leków i środków wspomagających
- pomoc w zaspokajaniu potrzeb rekreacyjnych, kulturalnych i duchowych
- w miarę możliwości organizowanie spacerów
- podtrzymywanie kontaktów z rodziną i otoczeniem
- pomoc w przygotowaniu posiłków
- Prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy przez osobę sprawującą usługi opiekuńcze.
Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli tego zatrudnienia zawiera załącznik nr 5 do specyfikacji (wzór umowy).
Zamawiający nie umożliwia przedstawienia informacji zawartych w ofercie w postaci katalogu elektronicznego.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85 31 11 00 – 3 Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85 31 12 00 – 4 Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85 31 21 00 – 0 usługi opieki dziennej
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
od 01.01.2018r. do 31.12.2018r.– z możliwością skrócenia terminu w przypadku wyczerpania środków finansowych na usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
W sytuacji, gdy umowa nie zostanie podpisana przed wskazanym terminem, realizacja zamówienia nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy, od dnia ustalonego między stronami.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WADIUM
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000 zł
(słownie: dziesięć tysięcy złotych).
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)pieniądzu;
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych;
4)gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a)nie podlegają wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust 1 Pzp,
b)spełniają warunki udziału w postępowaniu
2. Warunki udziału w postępowaniu:
1)kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
2) sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia (sumę gwarancyjną) nie mniejszą niż 500.000,00 zł.
3)zdolność techniczna lub zawodowa:
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje:
a) co najmniej trzy odrębne, tj. zrealizowane lub realizowane na podstawie oddzielnych umów usługi opiekuńcze obejmujące w szczególności opiekę nad osobami starszymi, ciężko i przewlekle chorymi lub niepełnosprawnymi, każda o wartości co najmniej 400.000,00 złotych brutto.
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje podanymi poniżej osobami, które będą realizować zamówienie:
a) Co najmniej jedną osobą posiadającą specjalistyczne przygotowanie zawodowe w zakresie prowadzenia specjalistycznych usług opiekuńczych
b) przynajmniej 30 opiekunkami, które posiadają co najmniej roczne doświadczenie w świadczeniu usług opiekuńczych na rzecz osób starszych, ciężko i przewlekle chorych lub niepełnosprawnych oraz posiadają udokumentowane przeszkolenie/kurs w zakresie usług opiekuńczych
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do specyfikacji. Informacje o doświadczeniu osób podane w wykazie nie mogą pozostawać w sprzeczności z informacjami o doświadczeniu podanymi uprzednio w Formularzu oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji).
d) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Dokumenty podmiotów zagranicznych
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
cena – 40%
doświadczenie Wykonawcy – 30%
badania sanitarno-epidemiologiczne opiekunek – 30%
Opis sposobu wyliczeń punktów w poszczególnych kryteriach:
cena – maksymalna ilość punktów wynosi 40
cena oferty liczona będzie jako suma ceny jednostkowej pomnożonej przez ilość średniomiesięcznych godzin za usługi opiekuńcze i ceny jednostkowej za specjalistyczne usługi opiekuńcze podane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (przez godzinę świadczenia usług zamawiający rozumie godzinę zegarową świadczoną u klienta)
najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
Liczba pkt = ……………..…….………………………….............................................…………. x 100 x 40%
cena badanej oferty
doświadczenie Wykonawcy – maksymalna ilość punktów wynosi 30.
Doświadczenie będzie oceniane na podstawie ilości lat, przez jaką wykonawca świadczył usługi opiekuńcze podane w formularzu ofertowym. Maksymalnie w tym kryterium wykonawca może otrzymać 30 punktów.
Lata doświadczenia |
Liczba punktów |
|
1 |
do 3 lat |
5 |
2 |
powyżej 3 do 5 lat |
10 |
3 |
powyżej 5 do 10 lat |
20 |
4 |
powyżej 10 lat |
30 |
badania sanitarno-epidemiologiczne opiekunek – maksymalna ilość punktów: 30
kryterium będzie rozpatrywane na podstawie ilości opiekunek posiadających aktualne badania sanitarno-epidemiologiczne podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
Ilość opiekunek posiadających aktualne badania sanitarno-epidemiologiczne |
Liczba punktów |
|
1 |
0 |
0 |
2 |
od 1 do 5 |
5 |
3 |
Od 6 do 10 |
10 |
4 |
Od 11 do 20 |
20 |
5 |
Od 21 do 30 |
30 |
Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma liczby punktów uzyskanych przez daną ofertę za każde kryterium oceny ofert. Maksymalnie Wykonawca może uzyskać 100 pkt.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wzór umowy stanowi część III niniejszej SIWZ.
a) zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności na jej zakres, sposób realizacji
b)zmiany przepisów prawnych mających wpływ na cenę umowy, a w szczególności zmiany podatku VAT, wprowadzenia akcyzy
c) Zmiany opiekunek realizujących usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze (pod warunkiem, że wykonawca wykaże Zamawiającemu, że osoby te spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.),
d)zmiana ilości godzin sprawowanej opieki,
e) zmiana ilości podopiecznych.
f) Zmiana podwykonawcy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
- Wprowadzenie nowego podwykonawcy, w sytuacji gdy Wykonawca nie wskazał w ofercie części robót, które na etapie realizacji zamówienia zamierza powierzyć Podwykonawcy. Zmiana dopuszczalna jest pod warunkiem, że Podwykonawca wykaże, iż posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nie niższe niż Wykonawca w zakresie powierzonego zakresu robót.
- zmiany zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez Podwykonawcę,
Warunkiem zmiany umowy będzie udokumentowany wniosek Stron umowy, a zmiana może nastąpić w przypadku, gdy jej wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia, a Strony umowy wyrażą zgodę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ozimek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Ośrodek Integracji i Pomocy Społecznej siedziba: Urząd Gminy i Miasta 46 - 040 Ozimek ul. ks. Jana Dzierżona 4 B.
IV.4.4) Termin składania ofert:
11.12.2017 godzina 10:00,
miejsce:
Urząd Gminy i Miasta 46 - 040 Ozimek
ul. ks. Jana Dzierżona 4 B
BIURO PODAWCZE (parter)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
DYREKTOR OŚRODKA INTEGRACJI
I POMOCY SPOŁECZNEJ
BARBARA KATOLIK