Informacja dla niepełnosprawnych

Informacja dla wyborcy niepełnosprawnegoo wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011 r.

Na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz.112 z późn. zm.) Burmistrz Ozimka uprzejmie informuje, że:

1. Wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w okręgu wyborczym nr 21 obejmującym cały obszar województwa opolskiego

 Liczba posłów wybieranych w okręgu wyborczym wynosi: 12.

2. Wybory do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się okręgu:

nr 51 – część województwa opolskiego obejmująca obszary powiatów: brzeski, kluczborski, namysłowski, nyski, prudnicki

Liczba senatorów wybieranych w okręgu wyborczym wynosi: 1

nr 52 – część województwa opolskiego obejmująca obszar powiatu: opolski oraz miasta na prawach powiatu: Opole

Liczba senatorów wybieranych w okręgu wyborczym wynosi: 1

Nr 53 – część województwa opolskiego obejmująca obszary powiatów: głubczycki, kędzierzyńsko – kozielski, krapkowicki, oleski, strzelecki

Liczba senatorów wybieranych w okręgu wyborczym wynosi: 1

3. Lokale obwodowych komisji wyborczych dostosowane do potrzeb wyborców niepełnosprawnych znajdują się w:

  • Domu Kultury w Ozimku; ul. Ostapa Dłuskiego 4; 46-040 Ozimek

(siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 1)

  • Szkole Podstawowej Nr 2 w Ozimku; ul. Daniecka 12a; 46–040 Ozimek(

(siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 5)

  • Świetlicy Wiejskiej w Szczedrzyku; Plac 1 Maja 9; 46 – 042 Szczedrzyk

(siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 12)

  • Szpitalu – EMC Instytut Medyczny S.S. ŚW. ROCHA; ul. Częstochowska 31; 46-040 Ozimek

(siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 16)

 

4. Wyborca niepełnosprawny, może głosować w wybranym przez siebie lokalu wyborczym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych na obszarze gminy. W tym celu powinien on złożyć wniosek do urzędu gminy/miasta o dopisanie do spisu wyborców w obwodzie właściwym dla tego lokalu wyborczego najpóźniej w 14 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 26 września 2011 r. (termin przedłużony zgodnie z art. 9 § 2 kodeksu wyborczego).

We wniosku należy podać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL i adres zamieszkania.

Informacja o lokalach obwodowych komisji wyborczych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych podana jest do wiadomości publicznej przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w obwieszczeniu o numerach i granicach obwodów głosowania oraz siedzibach obwodowych komisji wyborczych.

5. Wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w dniu 9 października 2011 r., głosować będzie można od godziny 7.00 do godziny 21.00.


6. Zarejestrowane listy kandydatów na posłów.


7. Zarejestrowane listy kandydatów na senatorów:


 

8. Warunki głosowania.

Wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może głosować osobiście, przez pełnomocnika lub korespondencyjnie.


Głosowanie przez pełnomocnika.

Wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 75 lat mają prawo do głosowania za pośrednictwem pełnomocnika.

Pełnomocnictwa udziela się przed wójtem (burmistrzem, prezydentem miasta) lub innym pracownikiem urzędu upoważnionym przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) do  sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania.

W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy, w której jest wpisany do rejestru wyborców. Wniosek należy złożyć najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 29 września 2011 r.


 Głosowanie korespondencyjne.

Wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może głosować korespondencyjnie. Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę niepełnosprawnego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) najpóźniej w 21 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 19 września 2011 r.

Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej.

Zgłoszenie powinno zawierać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL, oświadczenie wyborcy o wpisaniu do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, adres stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy. Do zgłoszenia dołącza się kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.

W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

Wyborca, który zgłosił zamiar głosowania korespondencyjnego, otrzymuje z urzędu gminy pakiet wyborczy, nie później niż 7 dni przed dniem wyborów, tj. do 3 października 2011 r. Pakiet wyborczy jest doręczany wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru.

 

Głosowanie w lokalu wyborczym przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a

Wyborca niepełnosprawny może głosować w lokalu wyborczym przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

Zamiar głosowania przy użyciu nakładek powinien być zgłoszony wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) najpóźniej w 14 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 26 września 2011 r.

Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej.

W zgłoszeniu należy wskazać obwód głosowania właściwy dla miejsca zamieszkania wyborcy.

 

Burmistrz Ozimka

/-/ Marek Korniak

-----
Drukuj Wydrukuj tę stronę

Gmina Ozimek
siedziba:
Urząd Gminy i Miasta w Ozimku

ul. Ks.J. Dzierżona 4b
46-040 Ozimek
tel. (+48) 77 462 28 00
fax (+48) 77 462 28 11
e-mail: sekretariat@ugim.ozimek.pl

Data ostatniej aktualizacji:2011-09-27 14:33:20
Opis ostatniej aktualizacji:Dodano poprawkę - adres siedziby OKW nr 16 - EMC w Ozimku
Zredagował:Tomasz Krzyżowski Urząd Gminy i Miasta w Ozimku., tel.:77 462 28 31, email:bip@ugim.ozimek.pl
Liczba odsłon strony:67