UGiM Ozimek

Wyjaśnienie treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przetargu nieograniczonym nr ZZP.KS - 0341/P12/08 na: Zamknięcie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych w Dylakach

ZZP.KS – 0341/P12/08
  
WYJAŚNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych zawiadamia się, że w dniu 22.07.2008r. wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zamkniecie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych.
 
PYTANIA DO ZAMAWIAJĄCEGO:

Czy Zamawiający jako formę wynagrodzenia Wykonawcy przyjął wynagrodzenie ryczałtowe czy wynagrodzenie kosztorysowe?
W celu określenia czy Wykonawcom przysługuje prawo do wniesienia odwołania prosimy o odpowiedź czy wartość zamówienia jest równa lub przekracza równowartość 206 000 euro, o której mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007r.  w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich?
W § 1 wzoru umowy znajdujemy informację, że „szczegółowy zakres prac określa załączony do oferty Wykonawcy kosztorys ofertowy wykonany na podstawie otrzymanego przedmiaru robót”. Z kolei w § 4 ust. 2 lit. A) wzoru umowy Zamawiający  zobowiązuje Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy „zgodnie z dostarczona dokumentacją techniczną”. Prosimy zatem o:
a)sprecyzowanie (zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, który mówi, że przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący), które dokumenty opisują przedmiot zamówienia?
b)Odpowiedź, jakie dokumenty wchodzą w skład „dokumentacji technicznej”?

Prosimy o ustalenie, w jakim terminie Zamawiający przekaże plac budowy i w jakim terminie rozpoczną się prace?
Jaką funkcje będzie pełnił pan Janusz Juszczyk, o którym mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy i jaki będzie jego zakres upełnomocnienia?
Wnosimy o modyfikacje § 8 ust. 1 wzoru umowy na zgodny z art. 145 ust 1 ustawy zw zakresie zmiany sformułowania „Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie do1 miesiąca” na sformułowanie „Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni”
W celu zadośćuczynienia zasadzie ekwiwalentności świadczeń stron umowy pytamy jaką karę umowną zapłaci Zamawiający w przypadku zerwania umowy z winy Zamawiającego, opóźnienia w odbiorze robót oraz opóźnienia w przystąpieniu do odbioru robót, przekazania placu budowy czy niedotrzymania innych terminów zawartych w umowie?
Mając na uwadze interes Zamawiającego i Wykonawcy oraz fakt pomimo ustalonych w Umowe kar ewentualna poniesiona szkoda każdej ze stron w trakcie wykonywania umowy może przewyższać wysokość tych kar, oraz to, że Kodeks Cywilny w takim przypadku zapewnia stronom ekwiwalentną ochronę, proponujemy aby Zamawiający dodał do wzoru zapis mówiący , że niezależnie od ustalonych kar, strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych w przypadku, gdy szkoda przewyższa wysokość nałożonych kar.
Czy Zamawiający przewiduje odbiory częściowe, a jeśli tak to na jakich zasadach?
Prosimy o odpowiedź ile maksymalnie będzie trwał odbiór przy założeniu, że nie stwierdzi się żadnych wad i usterek (upoważniających do odstąpienia od odbioru)?
W § 11 ust 1 lit. a. wzoru umowy Zamawiający zawarł zapis mówiący, że Zamawiający  zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązków wynikających z niniejszej umowy. W związku z faktem, iż zapis ten jest bardzo ogólny i na jego podstawie odstąpienie od umowy  może być poczytane jako kara daleko nieadekwatna do sytuacji, z której skutki prawne odstąpienia od umowy wywodzi, prosimy  o dodanie do niniejszego paragrafu zapisu mówiącego, że przed odstąpieniem umowy zamawiający wystąpi pisemnie do Wykonawcy o usuniecie szkody/wady wyznaczając mu termin na jej usunięcie i dopiero gdy Wykonawca nie zastosuje się do tego wezwania Zamawiający będzie miał prawo do odstąpienia od umowy.
 
na które Zamawiający udziela następującej odpowiedzi:
 
1.Zamawiający przyjął wynagrodzenie kosztorysowe, co wynika z załącznika nr 6 do SIWZ
2.Według Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,  ogłoszenia dotyczące zamówień na roboty budowlane  przekazuje się do publikacji jeżeli wartość jest równa bądź przekracza kwotę 5 150 000 euro i zgodnie z art. 184 ustawy Pzp od tej kwoty przysługuje odwołanie.
3. zgodnie z art. 31 ustawy Pzp Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu znajdującym się na stronie internetowej (www.bip.ozimek.pl), a także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.
4.Przekazanie placu budowy nastąpi  w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy. Przekazanie placu budowy jest równoznaczne z rozpoczęciem prac.
5.Pan Janusz Juszczyk będzie pełnił funkcję inspektora nadzoru. Zakres pełnomocnictwa zgodny jest  z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku.
6.zgodnie z art. 114 Kodeksu Cywilnego miesiąc liczy 30 dni, dlatego Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzenia takiej zmiany.
7.W § 12 zał. nr 6 do SIWZ zawarto zapis mówiący, iż sprawy nieuregulowane w umowie regulują przepisy Kodeksu Cywilnego i Prawa Zamówień Publicznych. Ponadto Zamawiający posiada określone środki w budżecie, które muszą być rozdysponowane  w określonym czasie i z tego względu nie może pozwolić na jakichkolwiek opóźnienia.
8.Uwzględniając wniosek zawarty w pkt. 8  Zamawiający do załącznika nr 6 – wzór umowy dopisuje następujący punkt - jeżeli szkoda przewyższy wysokość kar umownych strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
9.zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ Zamawiający przewiduje odbiory częściowe na zasadach określonych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
10.Czas odbioru robót budowlanych uzależniony będzie od kompletności dokumentacji odbiorowej jaką Wykonawca przedłoży Zamawiającemu
11.Wzór umowy, który stanowi zał. nr 6 do SIWZ określa w sposób szczegółowy obowiązki każdej strony co powoduje, iż umowa jest czytelna i klarowna, dlatego Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania takiego zapisu. Ponadto sprawy nie uregulowane w umowie regulują przepisy Kodeksu Cywilnego i Prawa Zamówień Publicznych.


                                                             BURMISTRZ OZIMKA
                                                                   JAN LABUS

-----
Drukuj Wydrukuj tę stronę

Gmina Ozimek
siedziba:
Urząd Gminy i Miasta w Ozimku

ul. Ks.J. Dzierżona 4b
46-040 Ozimek
tel. (+48) 77 462 28 00
fax (+48) 77 462 28 11
e-mail: sekretariat@ugim.ozimek.pl

Data ostatniej aktualizacji:2008-07-24 10:44:05
Opis ostatniej aktualizacji:Dodano treść odnośnika - Wyjaśnienie treści SIWZ w przetargu nieograniczonym nr ZZP.KS - 0341/P12/08 na: Zamknięcie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych w Dylakach
Za treść odpowiada:Burmistrz Jan Labus, tel.:(77) 462 28 00, (77) 462 28 05, fax.:(77) 462 28 11, email:burmistrz@ugim.ozimek.pl
Zredagował:Katarzyna Szewczyk Stanowisko ds. zamówień publicznych i pozyskiwania środków zewnętrznych., tel.:77 462 28 69, email:k.szewczyk@ugim.ozimek.pl
Liczba odsłon strony:389