Wiadomości z Ozimka i okolic

W dniach 10-14 marca w naszej szkole odbył się Tydzień Nauk Ścisłych, podczas którego uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania z zakresu matematyki, informatyki, fizyki. Wydarzenie miało na celu pokazanie, że nauki ścisłe to nie tylko szkolne obowiązki, ale również pasjonująca przygoda i źródło wielu inspirujących doświadczeń.

Pierwszego dnia uczniowie obejrzeli prezentację ukazującą znaczenie matematyki w różnych dziedzinach nauki i w życiu codziennym. Uczestniczyli w pokazach z fizyki, podczas których zaprezentowano doświadczenia związane z magnetyzmem i elektrycznością. Uczniowie mogli zobaczyć działanie elektromagnesów, wpływ pola magnetycznego na różne materiały. Największe zainteresowanie wzbudził eksperyment z lewitującymi magnesami, igłami i gwoździami, oraz dzwonek. Drugi dzień upłynął pod znakiem kodowania i informatyki. Uczniowie poznali podstawy programowania offline, ucząc się kodowania na kartce poprzez odtwarzanie algorytmów i sekwencji znaków. Odbyły się również konkursy informatyczne, w których uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę o komputerach, systemach operacyjnych oraz rozwiązywali zadania logiczne związane z kodowaniem. W kolejnym dniu uczniowie zmierzyli się z zadaniami logicznymi i matematycznymi, które wymagały kreatywnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów, już same nazwy brzmiały jak zaszyfrowane wiadomości, czyli: dominka, koloraliki, miodoki, mosty. Ponadto uczniowie mogli zagrać w tradycyjne gry na kartce, ziemniak, cztery w rzędzie, dara, statki czy sudoku. Uczniowie chętnie angażowali się w rozwiązywanie zagadek matematycznych, które łączyły zabawę z nauką. Uczniowie mieli również okazję rozwijać swoją wyobraźnię geometryczną, tworząc kolorowe mozaiki, przenosili rysunki do innych układów. Atrakcją był również pokaz układania kostki Rubika, który wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno wśród młodszych, jak i starszych uczniów. Najszybciej kostkę ułożyła Marlena i Xawery. Prezentacja ukazała, że układanie kostki to nie tylko zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie logicznego myślenia i pamięci.

Szczególną uwagę poświęcono również młodszym uczniom, dla których przygotowano zadania rozwijające ich zdolności rachunkowe. Dzieci miały okazję ćwiczyć dodawanie, odejmowanie i tabliczkę mnożenia oraz rozpoznawanie wzorów liczbowych poprzez gry i zabawy matematyczne, co pozwoliło im lepiej zrozumieć podstawowe zagadnienia matematyczne w sposób angażujący i przyjazny. Zadania te pomogły im w rozwijaniu umiejętności praktycznych, które będą przydatne w dalszej edukacji.

Ostatniego dnia obchodziliśmy Dzień Liczby Pi, przypadający na 14 marca. Uczniowie poznali historię tej tajemniczej liczby, jej znaczenie w matematyce oraz dowiedzieli się, jak jest wykorzystywana w codziennym życiu. Byli oni pod wrażeniem nieskończonego rozwinięcia tej liczby i jej praktycznych zastosowań w nauce. Najbardziej aktywni uczestnicy zostali wyróżnieni i nagrodzeni dyplomami oraz upominkami.

 Tydzień Nauk Ścisłych okazał się ciekawą propozycją edukacyjną, a uczniowie chętnie brali udział w proponowanych aktywnościach. Dzięki różnorodnym formom zajęć mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę, rozwinąć umiejętność logicznego myślenia ale również zobaczyć, jak nauki ścisłe wpływają na otaczający nas świat, i jakie mają zastosowanie w życiu codziennym. Taka aktywność uczniów pozwoliła im spojrzeć na matematykę, informatykę i fizykę w sposób bardziej kreatywny i angażujący.

Serdecznie dziękujemy nauczycielom i uczniom za zaangażowanie oraz aktywny udział w wydarzeniu. Mamy nadzieję, że kolejne edycje Tygodnia Nauk Ścisłych będą równie inspirujące, a zdobyta wiedza doświadczenie przyczyni się do dalszego rozwijania pasji i zainteresowań wśród uczniów.

Tns16pi
Tns16pi
Galeria
 do góry