Lutowa Sesja Rady Miejskiej w Ozimku
Dnia 24 lutego 2025 r. odbyła się 13. Sesja Rady Miejskiej w Ozimku. Podczas obrad radni na wniosek Burmistrza Ozimka Mirosława Wieszołka przyjęli uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania z Budżetu Gminy Ozimek dotacji celowej na dofinansowanie zmiany systemu ogrzewania na proekologiczne.
Przyjęcie tej uchwały umożliwi dalsze przyznawanie uprawnionym podmiotom dotacji celowych na realizację zadań w zakresie wymiany źródeł ogrzewania nieekologicznego na ekologiczne źródła ciepła w budynkach mieszkalnych oraz lokalach mieszkalnych, położonych na terenie gminy Ozimek.
W jednym z kolejnych punktów radni przyjęli uchwałę w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Antoniowie, która od 31 maja br. będzie nosić w nazwie patrona Jana Brzechwę.
Radni podjęli również następujące uchwały:
- w sprawie podtrzymania stanowiska Rady Miejskiej w Ozimku zawartego w uchwale nr XI/79/24 Rady Miejskiej w Ozimku z dnia 16 grudnia 2024 r. w sprawie załatwienia skargi z dnia 14 listopada 2024 r. na Burmistrza Ozimka w zakresie wykonania prac w postępowaniu przetargowym pn. Remont nawierzchni dróg utwardzonych na terenie gminy Ozimek;
- w sprawie określenia zasad udzielania z Budżetu Gminy Ozimek dotacji celowej na dofinansowanie zmiany systemu ogrzewania na proekologiczne;
- w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości przez Gminę Ozimek;
- w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Ozimek;
- w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Ozimku Nr XXXIV/289/21 z dnia
26 kwietnia 2021 roku w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej realizacji zadania pn.” Przebudowa systemu ciepłowniczego miasta Ozimek poprzez zabudowę wysokosprawnej kogeneracji i dostosowanie do warunków systemu efektywnego”. Program priorytetowy nr 5.9 Międzydziedzinowe Ciepłownictwo Powiatowe, typ projektu 7.5.4. nowe źródła ciepła i energii elektrycznej; - w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej;
- w sprawie zmiany budżetu gminy na 2025 rok.
Ponadto przedstawiono następujące punkty obrad:
- Informacja dotycząca zużycia energii przez gminę oraz podległe jej jednostki organizacyjne (włączając oświetlenie uliczne) w roku 2024;
- Ocena wykonania zadań inwestycyjnych ujętych w planie Funduszu Sołeckiego i Budżetu Obywatelskiego w 2024 roku.
- Informacja o sytuacji osób niepełnosprawnych w gminie Ozimek.
Radni przyjęli protokół z kontroli wydatkowania środków budżetowych na budowę i remonty dróg na terenie Gminy Ozimek w latach 2023-2024.
Nagranie z sesji znajduje się pod linkiem: https://ozimek.pl/static/img/k01/temp/archiw.html.
MW