W dniu 27 sierpnia 2021 r. flota PGKiM zyskała nowy pojazd ciężarowy służący do odbioru i transportu odpadów komunalnych - jest nim śmieciarka trzyosiowa zbudowana na podwoziu DAFA z zabudową jednokomorową firmy EKOCEL. Samochód wyprodukowano w 2021 roku i spełnia najwyższe standardy technologiczne i ekologiczne, w tym najwyższą normę emisji spalin EURO 6. Pojazd wyposażony jest w urządzenia potrzebne do sprawnej realizacji odbioru i transportu odpadów.

„Zapewnia nie tylko bezpieczną pracę naszym pracownikom, ale też osobom postronnym, z którymi na co dzień spotykamy się na ulicach Ozimka. System czujników i kamer minimalizuje ryzyko nieprzewidzianych zdarzeń” mówi Dorota Spławińska Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej – Prokurent PGKiM Sp. z o.o.

Dostawa tego pojazdu jest finałem procedury przetargowej przeprowadzonej w trybie podstawowym, na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. Koszt zadania wyniósł 838 417,20 zł brutto, a środki na tę inwestycję pozyskane zostały z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.

„Szanowni Państwo – żadna firma nie utrzyma się na rynku bez inwestycji w rozwój. PGKiM Spółka z o.o. w Antoniowie odpowiada za newralgiczne sektory służące zaspokajaniu podstawowych potrzeb naszych mieszkańców. Oprócz zbiorowego zaopatrzenia w wodę, odprowadzania ścieków i dostawy ciepła jest nim też odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Aby sprostać wymogom rynku oraz wymaganiom stawianym przez naszych klientów, musimy się nieustannie rozwijać i modernizować. Śmieciarka, która pojawiła się dzisiaj w naszej Spółce przez najbliższe lata będzie służyła naszej lokalnej społeczności i z pewnością przyczyni się do poprawy jakości oferowanych przez nas usług” – podkreśla Roland Wrzeciono Prezes Zarządu PGKiM w Antoniowie.

Dotychczas usługę odbioru i transportu odpadów Spółka realizowała na bazie trzech pojazdów typu śmieciarka, w tym jednego używanego - najmowanego od firmy zewnętrznej oraz dwóch własnych, 20-letnich samochodów marki IVECO zakupionych w 2009 roku jako pojazdy używane. Samochody te obecnie generują bardzo wysokie koszty remontów i napraw, a ich stan techniczny wskazuje na niezwłoczną potrzebę wymiany na nowe. W najbliższej perspektywie czasu Spółka PGKiM przewiduje dalszą wymianę kolejnych pojazdów specjalistycznych służących obsłudze systemu.

„Celem tej inwestycji jest kontynuacja przyjętej przez Gminę Ozimek szerszej strategii w zakresie gospodarki odpadowej, poprzedzonej zakupem i wyposażeniem mieszkańców w komplet nowych pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych wytwarzanych w gminie”mówi Burmistrz Ozimka Mirosław Wieszołek.

Inwestycja poprawi stan i efektywność wykorzystania posiadanej infrastruktury oraz zapewni bezpieczeństwo logistyczne Spółki, jest częścią realizowanych,  strategicznych zamierzeń związanych z kompleksową jej rozbudową i modernizacją. 

Galeria
 do góry