ZAPYTANIE OFERTOWE
nr S.271.06.2022.BD
na zadanie pn.:
Opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Ozimek
na lata 2023 - 2030
- ZAMAWIAJĄCY:
Zamawiającym jest Gmina Ozimek reprezentowana przez Burmistrza Ozimka, który działa przy pomocy urzędu.
Adres Zamawiającego:
46 – 040 Ozimek
Ul. ks. Jana Dzierżona 4 B
Tel. 77 46 22 800, fax. 77 46 22 811
www.ozimek.pl
Godziny pracy urzędu - poniedziałek od 7:30 do 17:00, wtorek – czwartek od 7:30-15:30 piątek 7:30 – 14:00
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest „Opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Ozimek na lata 2023- 2030” (dalej jako Strategia) z wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie, przy zachowaniu zgodności z aktualnymi dokumentami strategicznymi zarówno lokalnymi jak i dokumentami strategicznymi wyższego rzędu.
Minimalny zakres Strategii:
- opracowanie diagnozy wraz z wnioskami o sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej Gminy Ozimek (dalej jako: Gmina”) zawierająca między innymi analizę SWOT;
- cele strategiczne rozwoju w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym;
- kierunki działań podejmowanych dla osiągnięcia celów strategicznych;
- oczekiwane rezultaty planowanych działań, w tym w wymiarze przestrzennym oraz wskaźniki ich osiągnięcia;
- ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie;
- obszary strategicznej interwencji określone w strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2020. poz. 1668 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 1038), wraz z zakresem planowanych działań;
- obszary strategicznej interwencji kluczowe dla gminy, jeżeli takie zidentyfikowano, wraz z zakresem planowanych działań;
- system realizacji Strategii, w tym wytyczne do sporządzania dokumentów wykonawczych;
- ramy finansowe i źródła finansowania.
Zakres realizacji usługi obejmuje w szczególności:
- zorganizowanie, zawiadomienie o spotkaniach i przeprowadzenie co najmniej dwóch spotkań z mieszkańcami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi;
- przygotowanie i przeprowadzenie badań/konsultacji społecznych, zbieranie wniosków i uwag oraz merytoryczne opracowanie zebranych danych;
- opracowanie projektu dokumentu Strategii zgodnie z aktualnymi wytycznymi i przepisami oraz bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji;
- przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych projektu Strategii wraz z raportem z przebiegu konsultacji, ich podsumowaniem, zbiorczym zestawieniem zgłoszonych uwag i wniosków oraz z rekomendacją ich wprowadzenia lub odrzucenia;
- przygotowanie pełnej wersji opracowania – po zatwierdzeniu przez Radę Miejską w Ozimku – w 2 wersjach elektronicznych w postaci edytowalnych plików tekstowych, tj. z rozszerzeniem .doc lub .docx oraz w formacie typu pdf i 3 egzemplarzy w kolorowej wersji papierowej;
- przygotowanie systemu monitorowania i ewaluacji realizacji Strategii oraz wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych;
- przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu Strategii, w tym przygotowanie wniosku o wydanie opinii w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247, 784, 922, 1211 i 1551), zwanej dalej ustawą ooś;
- Wykonawca sporządza prognozę oddziaływania na środowisko projektu Strategii, zawierającą informacje, o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy ooś. W przypadku uzyskania udokumentowanej zgody na odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu Strategii, Wykonawca odstępuje od czynności wynikających z ustawy ooś, i nie sporządza prognozy oddziaływania na środowisko projektu Strategii;
- raportowanie postępu prac za pośrednictwem poczty elektronicznej przynajmniej 1 raz na miesiąc, począwszy od daty podpisania umowy. Ww. obowiązek dotyczy również przygotowania (skompletowania) i dostarczenia na każde wezwanie Zamawiającego dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia;
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu prawa własności do wszelkich nośników, na których zostanie utrwalona Strategia oraz prawa autorskie majątkowe do dokumentu „Strategia Rozwoju Gminy Ozimek na lata 2023-2030”;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowanych dokumentów na każdym etapie ich tworzenia.
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z radnymi Rady Miejskiej w Ozimku oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Strategii Rozwoju Gminy Ozimek do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej.
- Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Strategią Rozwoju Gminy Ozimek w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.
- TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: 8 miesięcy od podpisania umowy.
- WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU:
1
|
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
2
|
Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Oferent wykaże, że: samodzielnie zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu od podstaw dokumentu planistycznego, strategicznego dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 5.000 mieszkańców w przeciągu ostatnich 3 lat.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie: oświadczenia Wykonawcy i załączonych referencji.
|
3
|
Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
4
|
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
5
|
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferent powinien określić cenę za wykonanie zamówienia na formularzu ofertowym, które stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego w oparciu o załącznik nr 1 do oferty.
- Podstawą obliczenia ceny za przygotowanie programu rewitalizacji jest opis przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca zobowiązany jest do określenia ryczałtowej ceny ofertowej za realizację przedmiotu zamówienia na Formularzu ofertowym.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93, z późniejszymi zmianami) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:
- 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
- 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.
4.Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, a także koszty wszystkich usług, bez których realizacja zamówienia byłaby niemożliwa.
5.Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
6.Oferta winna być:
- opatrzona pieczątką firmową,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, REGON,
- podpisana czytelnie przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną.
7.Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, figurującą w rejestrze lub wypisie z ewidencji działalności gospodarczej;
8.Jeżeli oferta, załączniki będą podpisane przez inną osobę niż wymienioną powyżej, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające jego zakres oraz podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy;
9.Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
10.Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
11.Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferta powinna być dostarczona (do wyboru): za pośrednictwem poczty / za pośrednictwem kuriera / osobiście do Biura Podawczego znajdującego się w siedzibie Zamawiającego lub przesłana na adres email: sekretarz @ugim.ozimek.pl do dnia 22 lipca 2022r. do godz. 14:00
- Za wiążącą uznaje się datę wpływu oferty.
- Ocena ofert zostanie dokonana w terminie do 7 dni.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert może zwrócić się z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający poprawi w ofercie: oczywiste omyłki rachunkowe,
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie: bip.ozimek.pl w zakładce Przetargi i zamówienia publiczne.
- cena - 60% ,
najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
Liczba pkt = …………………………………..…….……………………………………. x 60
cena badanej oferty
2.doświadczenie wykonawcy w przygotowaniu dokumentów strategicznych - 40%:
1 opracowany dokument – 10 pkt.,
2 opracowane dokumenty – 20 pkt.,
3 opracowane dokumenty – 30 pkt.,
4 i więcej opracowane dokumenty – 40 pkt.,
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
Opis sposobu obliczania ceny:
- Cena winna zawierać wszystkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytego wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszty podatku VAT.
- Wykonawca zobowiązany jest do podania całkowitej ceny zamówienia, wyliczonej
do dwóch miejsc po przecinku, wyrażonej cyfrowo i słownie w złotych polskich.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem www.bip.ozimek.pl/ Przetargi i zamówienia publiczne/ oraz na tablicy ogłoszeń.
Dodatkowych informacji udziela Pani Barbara Durkalec pod numerem telefonu 77 46 22 837 oraz adresem email: sekretarz@ugim.ozimek.pl
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje osoby fizyczne, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskuje w związku z ich udziałem w niniejszym postępowaniu, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Burmistrz Ozimka, kontakt: sekretariat@ugim.ozimek.pl, telefon:77 46 22 803, fax 77 46 22 811.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy i Miasta w Ozimku jest : Pani Joanna Bachłaj kontakt: iod@ugim.ozimek.pl, telefon:77 46 22 839.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na kompleksowe opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Ozimek.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w zakresie: imię i nazwisko/nazwa, adres, numeru telefonu, faxu, adres a-mail, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Burmistrza Ozimka w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i wynosi 10
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty upoważnione na podstawie przepisów
- Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą),
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych
- Nie przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. c RODO.
- W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
- ZAŁĄCZNIKI:
Wzór formularza ofertowego - załącznik nr 1,
Wzór oświadczenia – załącznik nr2,
Wzór wykazu usług – załącznik nr 3,
Wzór umowy- załącznik nr 4.