Do zakresu działania Biura należy:
1) obsługa sesji Rady, komisji stałych i doraźnych, zespołów kontrolnych oraz spotkań radnych z wyborcami,
2) obsługa sekretarska Przewodniczącego Rady Miejskiej,
3) prowadzenie zbiorów i rejestrów uchwał Rady Miejskiej oraz opinii i wniosków komisji, radnych i podejmowanie działań w celu ich wykonania,
4) udzielanie pomocy radnym w wykonywaniu ich ustawowych obowiązków,
5) prowadzenie korespondencji Przewodniczącego Rady,
6) opracowywanie analiz i informacji z działalności Rady,
7) opracowywanie projektów uchwał Rady wnioskowanych przez komisje i radnych w sprawach funkcjonowania Rady i gminy,
8) prowadzenie archiwum Rady Miejskiej,
9) sporządzanie wykazów potrąceń diet radnych z powodu nieobecności na posiedzeniach sesji rady i na posiedzeniach komisji,
10) prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników,
11) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami oraz tytułami honorowymi,
12) organizacja konsultacji społecznych dotyczących spraw gminnych,
Referatem kieruje bezpośrednio Sekretarz Gminy - pok. nr 115, tel. w. 837.