STRUKTURA ORG. UGIM - Referaty i ich zadania Urząd Stanu Cywilnego Do zadań Urzędu należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
1) rejestracji urodzin, małżeństw i zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
4) przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński oraz oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, rodzinnego i opiekuńczego,
5) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
6) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
7) prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk.
Kierownikiem USC jest Ewa Bronder - pok. nr 18, tel. w. 133. |